چشم‌پوشی از دستورات نوار دستور
پرش به محتوای اصلی
داشنگاه پیام نور
 

شهید احمد رضایی اوندری
کنگره شهدای دانشجوی دانشگاه بوشهر

زندگی نامه شهید احمد رضایی اوندری


شهید احمد رضایی در اول فروردین ماه 1365 در روستای شهیدپرور اوندر از توابع شهرستان کاشمر استان خراسان رضوی در خانواده ای مذهبی، کشاورز و متوسط جامعه دیده به جهان گشود. در شرایطی که خانواد ه وی هنوز، پس از گذشت یکسال از شهادت برادرشان شهید یحیی رضایی اوندری )عموی شهید( و پسر عمویشان شهید شعبان رضایی اوندری، در سوگ نشسته بودند، تولد احمد روح تازه ای در کالبد خانه دمید. وی دوران کودکی و تحصیل خود را تا مقطع دیپلم در همان روستا ادامه داد و مدرک دیپلم را با معدل 50 / 17 در رشته علوم تجربی اخذ کرد. شهید رضایی سپس جهت ادامه تحصیل در رشته مدیریت رهسپار قاین شد و مدرک کارشناسی خود را پس از سه سال و نیم با معدل 87 / 17 از دانشگاه پیام نور واحد قائن به پایان رسانید. بعد از پایان تحصیلات از معافیت سه برادری نظام وظیفه استفاده کرد و از خدمت سربازی معاف شد.

احمد بعد از اتمام تحصیلاتش چند سالی به عنوان نیروی قرادادی با شرکت مخابرات، پست و پست بانک در قالب دفاتر ای سی تی شهرستان کاشمر مشغول به کار شد؛ اما این کار هم روحیه ایثار و شهادت طلبی او را پاسخگو نبود به همین دلیل به دنبال پیدا کردن گمشده خود در 20 فروردین ماه 1391 به استخدام سپاه پاسداران درآمد. پس از گذراندن آموز شهای لازم در پادگان آموزشی شهید هاشمی نژاد به عنوان فرمانده گروهان آموزشی مشغول به خدمت شد.

در خردادماه سال 1394 ، جهت ادامه ی خدمت به تیپ زرهی 21 امام رضا)ع( نیشابور معرفی و در گردان زرهی مشغول به خدمت شد. در حالی که هنوز چند ماهی از شروع زندگی مشترکش نمی گذشت با کسب رضایت از پدر، مادر، همسر و خانواده به صورت داوطلبانه به ندای رهبرش لبیک گفت و جهت انجام مأموریت مستشاری به منظور دفاع از حریم اهل بیت و مردم بی دفاع سوریه در 14 دیماه1394 به همراه جمعی از دلاوران تیپ زرهی 21 امام رضا)ع( به این کشور اعزام شد.

و پس از گذشت یک ماه در ظهر چهارشنبه 14 بهمن ماه در عملیات آزاد سازی نبل و الزهرا به همراه فرمانده دلاور این تیپ سردار محسن قاجاریان به شهادت رسید.

شهید احمد رضایی اوندری قرار بود در اسفند ماه 1394 در آزمون سراسری کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در حوز هی نیشابور با شماره داوطلبی 118373 شرکت کند اما او یک ماه قبل از برگزاری آزمون، بدون آزمون ورودی به بالاترین مدرک یعنی شهادت و رسیدن به مقام قرب الهی دست یافت.

وصیت نامه اول

پدرم و مادرم و همسرم این چند خط، به عنوان درد دل من است. عزیزانم رفتنِ من به جهاد کاملا اختیاری بود و وظیفه من بود که به ندای رهبرم لبیک گویم. امیدوارم که از من راضی باشید. مادرم می دانم که موقع رفتنِ من خیلی نگران بودید، ولی هر وقت دلت یاد عزیزانت کرد حتما حضرت زینب)س( را یاد کن؛ از مصیبت های حضرت زینب)س( یادت بیاید. مادرم برای اینکه کمی از نگرانیت

کم شود می دانی حضرت عباس)ع( برای چی لب فرات آب نخورد؟ چون امامشان تشنه بود. مادر می دانی حضرت قاسم با اجازه کی وارد میدان شد؟ با اجازه مادرش.

مادرم اگر در قیامت بپرسند که جهاد در سوریه برای فرزندان شما مهیا بود، برای چی نرفتند؟ چه جوابی داری بدهی آیا می خواهی بگویی که در هشت سال دفاع مقدس ما وظیفه خود را انجام داد ه ایم؟ نه مادر جان پس حضرت ام البنین هم می بایست یکی از فرزندانش در کربلا شهید می شدند. مادرم و پدرم حالا م یتوانید سرتان را بالا بگیرید و بگویید خدایا این امانت را از ما بپذیر. مادرم از داستان مادر وهب یادت بیاید.

پدرم و مادرم و همسرم مرا حلال کنید، خیلی دوستتان داشتم و دارم. کوچکتان

احمد.

وصیت نامه دوم:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

امروز روز آزمایش الهی است، روزی است که گروهی اندک به ندای مولایشان لبیک می گویند و گروهی کثیر به بهانه های مختلف نه تنها لبیک نمی گویند بلکه در مقابل امام و مولای خود موضع می گیرند و امام را مردی عادی می دانند و من زمانی که شنیدم رهبرم و امامم فرمود "سوریه باید حفظ شود" وظیفه خود دانستم به عنوان سربازی کوچک در این جهاد شرکت کرده و حرف امام م را زمین نگذارم.

انشاالله که مورد رضایت حضرت تعالی و امام زمان)عج( و رهبرم قرار بگیرد و توصیه می کنم به افرادی که دستی در سفره بیت المال دارند و داعیه ی خدمت به اسلام، بدانند که فقط و فقط باید از امامشان، حضرت علی)ع( و رهبرشان سیدعلی)مدظله( پیروی کنند و در پایان از تمامی عزیزانم تقاضامندم که این بنده حقیر را مورد عفو قرار دهند.

خدایا به محمد و آل محمد)ص(، برکت و نعمت ولایت را ازاین کشور مگیر.

آمین یا رب العالمین

التماس دعا احمد رضایی


عکس

احمد رضایی اوندری1.jpgاحمد رضایی اوندری2.jpegاحمد رضایی اوندری3.bmp

آدرس: تهران، مینی سیتی، بلوار ارتش، اول شهرک نفت، خیابان نخل، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور؛ صندوق پستی: 4697-19395
تمامی حقوق این سایت متعلق است به دانشگاه پیام نور
کل بازدیده ها: 21108
یکشنبه 18 شهریور 1403