چشم‌پوشی از دستورات نوار دستور
پرش به محتوای اصلی
داشنگاه پیام نور
 

زندگی نامه شهید طالبی اقدم
کنگره شهدای دانشجوی دانشگاه بوشهر

​​

 زندگینامه شهید مدافع حرم روح الله طالبی اقدم

شهید روح الله طالبی اقدم در سال 28 / ۱۱/ 1365 در شهر کُشکسرای شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی به دنیا آمد. پدرش احد طالبی اقدم رزمنده ۸ سال دفاع مقدس و از پاسداران ورودی سال 1358 بودند. مادرش بانویی خانه دار به نام معصومه ابیلی که در تربیت فرزندانش نقش بسزایی داشته و دارند. روح الله فرزند دوم خانواده بود و ۲ خواهر و یک برادر دارند که خواهرانش خانه دار و برادرش روحانی می باشد.

روح الله ۳ ساله بود که به همراه خانواده در سال 1368 در یکی از مناطق عملیاتی غرب کشور به علت مأموریت کاری پدر حضور یافت و تا ۴ سال در همان منطقه با خانواده بود و کلاس اول ابتدایی را در شهر اشنویه استان آذربایجان غربی به اتمام رساند. روح الله کم کم بزرگ شد و در ادامه ی مأموریت پدر در شهر نقده، دوم ابتدایی را گذراند. به همراه خانواده بعد از اتمام مأموریت پدر، عازم شهر خود کُشکسرای مرند شدند و در گذر زمان، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در مدرسه ابتدایی و راهنمایی شهید خلفی شهر کُشکسرای به پایان رساند و در دبیرستان استاد مطهری همان شهر دیپلم گرفتند. ایشان در سال 1385 در دانشگاه پیام نور مرند رشته ی حسابداری قبول شده و ادامه تحصیل دادند. ایشان در طول تحصیل از اعضای فعال پایگاه محلی شهدای شهرکُشکسرای و همچنین عضو فعال بسیج دانش آموزی مدرسه بود. در دانشگاه نیز عضو شورای پایگاه دانشجویی بود و در نماز جماعت و دعای کمیل و برنامه های انقلابی شرکت فعال داشت. وی از اعضای اصلی هیئت شهداء و هیات رزمندگان اسلام، شهر بود و بالاخره توفیق پیدا کرد در تاریخ 24 / ۱۱/ 1386 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآید. روح الله دیگر بزرگ شده بود به مادرش می گفت که برای ازدواج با دختری با حجاب و مؤمن او را یاری کند، مادرش در جوابش گفت: عزیز دلم اول تو یکی را بپسند و به من بگو تا به خواستگاریش برویم. ولی او که اهل گشت و گذار درکوچه ها و خیابان نبود، در جواب مادرش گفت: مادر به زیارت امام رضا)ع( در مشهد می روم و همسرم را از امام رئوف طلب می کنم و به مشهدالرضا رفت. طبق گفته ی تلفنی خود به مادرش در هنگام زیارت حرم امام رضا)ع( که همراه با بارش باران بود، حدیث کساء را در زیر باران خوانده و آنچه خواسته بود بعد از برگشت توسط امام مهربانی ها امام رضا)ع( به وی احسان شد و در تاریخ 29 / ۱۱/ 1389با خانمی باحجاب و نجیب ازدواج کرد و حاصل ازدواج آنها دختری به نام حنانه هست که هنگام شهادت بابا 45 روزه بود. شهید طالب یاقدم در تاریخ 25 / 7/ 1394 به سوریه اعزام شد و در تاریخ ۱ آبان سال 1394 مصادف با ظهر تاسوعای حسینی در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت به شهادت رسید.



بخشی از وصیت نامه شهید روح الله طالبی اقدم

به نام خدا

شهادت لباس تک سایزی است که ما باید با اعمال و رفتار و اخلاص، خود را اندازه آن کنیم.... ان شاء الله پروردگارا من با تو عهد بستم که در دنیا به فرمان تو باشم. شهادت بر یگانگی و توحید تو می دهم که جز تو خدایی نیست. تو یگانه و بی همتایی، تو یکتا و شریکی نداری، گواهی می دهم که بهشت و جهنم حق است و موجود؛ و اقرار می کنم که حساب و کتاب و میزان و صراط حق است.

خدایا تو را سپاس می گویم، این لیاقت را به من عطا نمودی که پی به عظمت تو ببرم و حق را از باطل تشخیص دهم، آ نگاه خانه و زندگی را رها کنم و به سوی تو هجرت نمایم و در صف رزمندگان و جهادگران راه تو حضور یابم و از مظلومان عالم دفاع کنم. خدایا امید آن دارم که سرخی خونم، سیاهی گناهانم را غسل دهد و پاک شدن از گناه موجب آن شود که در جمع شهدای اسلام سر افکنده نباشم. در این راه کسی من را مجبور نکرد که از پدر و مادر عزیزتر از جانم و از همسر مهربان و یار و یاورم در سختیها و اقوامم چشم بپوشم، بلکه تنها برای رضای خدا و پیروی از ولایت فقیه و دفاع از مظلوم و نابود کردن دشمنان اسلام.

ای پویندگان راه اسلام، هرگز امام را تنها نگذارید و پیرو ولایت فقیه باشید. هرگز فریب منافقین و روشنفکران غرب زده و شرق زده را نخورید. آخرتتان را به دنیای فانی نفروشید و بدانید در آنجا م یخواهیم به خدا در قبال خون شهدا جواب پس دهیم؛ نکند شرمنده امام حسین )ع( شویم. 1​



تصاویر شهید




آدرس: تهران، مینی سیتی، بلوار ارتش، اول شهرک نفت، خیابان نخل، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور؛ صندوق پستی: 4697-19395
تمامی حقوق این سایت متعلق است به دانشگاه پیام نور
کل بازدیده ها: 21115
یکشنبه 18 شهریور 1403