چشم‌پوشی از دستورات نوار دستور
پرش به محتوای اصلی
داشنگاه پیام نور
 

شهید مسلم نصر
کنگره شهدای دانشجوی دانشگاه بوشهر


زندگی نامه شهید مسلم نصر

در روز دوم شهریور ماه سال 1359 ، ششمین فرزند خانواده نصر در روستای موسويه شهرستان جهرم از استان فارس به دنیا آمد و نامش را مسلم گذاشتند. مرحوم حاج صمد نصر که پنج پسر و سه دختر داشت برای امرار معاش و رزق حلال سا لها در کویت فروشندگی می کرده تا فرزندانش با لقمه ی حلال بزرگ شوند. مادر مسلم هم زنی مؤمنه بوده كه خيلي وقتها به تنهايي بار بزرگ كردن فرزندانش را به دوش ميكشد. مسلم مثل همه ی کودکان به مدرسه رفت و از کودکی در درس خواندن از هر فرصتي براي ارتقاي معلوماتش استفاده می کرد و در زمينه معنوي هم پيشقدم از همه بود. از همان کوکی عشق به اهل بیت )علیهالسلام( در دلش بود و نمازش را قبل از آنکه به سن تکلیف برسد می خواند و روزه هایش راهم می گرفت. از کودکی در بسیج ثبت نام می کند و ارتباطش را حفظ می کند تا اینکه به جهرم می روند و در مسجد گوهرشاد و پایگاه بقیع یک بسیجی فعال می شود. وی بعد از اخذ مدرک دیپلم در تاریخ سی ام بهمن ماه سال 1379 به استخدام سپاه

پاسداران درآمد و در تیپ هوابرد 33 المهدی به فعالیت پرداخت. در همین زمان دررشته ی جغرافیای دانشگاه پیام نور پذیرفته شد. یکی از طایفه های روستای موسویه، طایفه نصر است. طایفه نصر اکثراً با هم فامیل هستند و دختران و پسران طایفه بیشتر اوقات از فامیل خودشان در همان طایفه ازدواج میکنند و فاطمه نصر و مسلم نصر هم یکی از همین جوانان طایفه بودند که با هم در تاریخ 28 دی ماه سال 1385 به عقد هم درآمدند و در تاریخ 21 آبان سال 1388 زندگی مشترک خود را آغاز کردند که از شهید مسلم نصر، دختری به نام مبینا به یادگار مانده است. شهید مسلم نصر برای دفاع از حرم عمه ی سادات به سوریه رفت و در روزسی ام مهر ماه سال 1394 در سن 35 سالگی در شهر حلب سوریه به شهادت رسید و در زادگاهش روستای موسویه به خاک سپرده شد.​

​وصیت نامه

 

اللهم صل علی محمد(ص)وال محمد(ص)

حمد و سپاس بی کران برذات احدیت وباری تعالی که براین حقیر نعمت وجود بخشید و در برهه ای از این زمانه قرارداد که بتوان ذره ای دین به مکتب و اسلام و راه و آرمان ادا نمود.

سلام و صلوات همیشگی خداوندوپیامبران و ملائکه و همه خلایق برروح عظیم و بیکران پیامبر اعظم(ص) آن نجات بخش هستی.

سلام و صلوات خداوند بر وصی رسول(ص) ولی اعظم امیرالمومنین(ع) آن یگانه یار و همدم و و صی به حق نبی اکرم(ص) و سلام و صلوات خداوند بر دخترنبی، کوثرشریعت، فاطمه زهرا(س) آن شهیده ی راه ولایت و سلام و صلوات برفرزندان آن بزرگواران و ائمه برحق مظلوم.

و سلام و صلوات بر آخرین ذخیره الهی، امید مستضعفان بقیه‌الله الاعظم (روحی واروحنا فداه).

و سلام و صلوات و رحمتهای بی پایان الهی بر روح خمینی بت شکن آن بزرگ عارف راستین که جانی دوباره برعزت و عظمت اسلام جاری بخشید و تمامی شهیدان راه حق که بانثار خون گران بهای خویش مکتب تشیع و راه ولایت را جاودانه ساختند.

سلام و درود همیشگی بر رهبر عظیم الشان انقلاب فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (دامت برکاته)آن یگانه پاسبان ورهبر وراهبر انقلاب آن سیدمظلوم که عزت، افتخار، توفیق و سلامتی روز افزون از ذات باری تعالی جهت آن مقام شامخ از درگاه الهی مسئلت دارم.
ان شا الله تاظهور دولت یار وقیام مهدی(عج).

خانواده عزیز، برادران و خواهران و مادر گرامی، شهادت نعمت بزرگی است که برهر کس عطا نمی شود. اگر این بنده ی سراپا تقصیر، توفیق آن شد، بدانید که راه حق وسیر تسلیم راه ولایت، همراه و ملازم بودن با آن، سعادت دنیوی و اخروی درپی آن خواهد بود.

در این مقطع زمانی که همگی استکبار و گردن کشان ستمگر کمر به همت تضعیف و تسلیم ساختن انقلاب و نظام اسلامی با تمامی شیوه های فرهنگی، تبلیغی، جنگ نرم و تسخیر کردن فکر و ذهن جوان ما دارند، همگی ما باید در فتنه ها از مسیر حق منحرف نشویم و چشم به چراغ بان و روشنای راه این مسیر، مقام عظمای ولایت باشیم.

همسر و فرزندعزیزم، حجاب آن یادگار فاطمی همیشه به یاد داشته باشیدو همگی بدانید که این حجاب فاطمی، مصونیت و رستگاری است.

مبینای عزیز، بابا به تو خیلی علاقه داردوهمیشه درذهن وخاطربابا خواهی ماند و شاهد رشد و پیشرفت تو در عرصه ی دینی مکتبی وانقلابی ودرس ومدرسه خواهم بود که ان شاالله به درجات بالای معنوی و علمی بروی و افتخاری برای اینجانب باشی.

همسر و فرزند و خانواده و مادر و خواهر و برادران و تمامی دوستان و همکاران بیایید از همدیگر بگذریم که خدا هم از مابگذرد و در حق هم حلالیت بخشیم که خداوند رحمتهای خودش را بر ما جاری سازد

(ان شاءالله. دوستدار همیشگی شما مسلم نصر ۱۳۹۴/۰۷/۱۳)​


عکس

شهید مسلم نصر (12).jpg

سروان-پاسدار-مسلم-نصر.jpg

مسلم نصر (3).jpg

آدرس: تهران، مینی سیتی، بلوار ارتش، اول شهرک نفت، خیابان نخل، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور؛ صندوق پستی: 4697-19395
تمامی حقوق این سایت متعلق است به دانشگاه پیام نور
کل بازدیده ها: 20381
شنبه 6 مرداد 1403