چشم‌پوشی از دستورات نوار دستور
پرش به محتوای اصلی
داشنگاه پیام نور
 

شهید محرم علیپور
کنگره شهدای دانشجوی دانشگاه بوشهر

​​​

 

زندگی نامه شهید محرم علیپور

اولین فرزند از یک خانواده 9 نفری، در 3 اردیبهشت سال 1356 در روستای قراچه محمد شهرستان مرند دیده به جهان گشود و در یک خانواده ی مؤمن و مذهبی تربیت یافت. پدرش قاسم کشاورزی سختکوش بود که تمام تلاش خود را در آوردن نان حلال بر سر سفره خانواده داشت. مادرش خورشید خوری که بانویی خانه دار و مهربان بود که در تمام زمان حیات خود اعتقادات قلبی و مذهبی خود را به فرزندانش منتقل کرد. شهید محرم علیپور 3 برادر و 3 خواهر دارد. ایشان از سال 1379خدمت صادقانه خود را در تیپ زرهی امام زمان)عج( در مقطع درجه داری آغاز کرد. شهید علیپور در سال 1380 ازدواج کردند که ماحصل این ازدواج دو فرزند پسر به نام های میثم و یاسر می باشد. وی با پشتکار و تلاش خستگی ناپذیرش از مقطع درجه داری به افسری در سال 1385 ارتقا یافت. تحصیلات شهید در مقطع کاردانی در دانشگاه پیام نور شبستر آغاز شد. ایشان در رشته  مدیریت بازرگانی موفق به اخذ مدرک فوق دیپلم شدند و مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه علمی کاربردی در رشته مدیریت فرهنگی ادامه دادند. سپس در سال 1392 موفق به قبولی در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت فرهنگی در دانشگاه آزاد شدند و در حالیکه دو ترم از تحصیلات خود را پشت سر گذاشته بودند که در تاریخ 4/ 2/ 1393 در حین مأموریت به درجه  والای شهادت نائل شدند.

 

وصیت نام شهید محرم علیپور

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و صلوات بر محمد و آل محمد)ص( و روح پرفتوح حضرت امام)ره( و با درود بر امام خامنه ای

خدمت همسر عزیز و شیرزن خودم سلام. می دانم که از روزی که با من پیوند ازدواج بستی، جز زحمت و تلاش بی وقفه برای شما هیچ نکرد ه ام. می دانم قصور زیادی دارم، آن طور که شما بودید، من نبودم. اگر همیشه با شجاعت و افتخار، آماده ی هرگونه مأموریت بوده ام، تنها به همت شما و مسئولیت پذیری شما بوده است. اگر عمری باقی بود، از خداوند می خواهم توفیق جبران محبت های شما را به بنده عطا فرماید و اگر خدا خواست و شهادت نصیب بنده حقیر شد، طلب حلالیت دارم. بعد از بنده، هرگز از خط ولایت خارج نشوید، بسیار مواظب باشید که فتنه گران گاه به نام ولایت در پی خواهند بود تا شما را در مقابل ولایت قرار دهند. هرگز فکر نکنید که نسبت به سایر مردم، حق بیشتری نسبت به انقلاب دارید، هر چه بوده وظیفه بوده است. به فرزندانم بگو که عاشق سیدعلی بودم. بگو که اگر شادی روح بابا را می طلبند، سرباز ولایت سیدعلی باشید، صحبتهای حضرت آقا را خوب بشنوید و به جان دل بگیرید که چراغ هدایت شما خواهد بود. به فرزندانم بگو که عاشق سیدعلی بودم.

 اما فرزندم میثم عزیز و یاسر جان! دعا می کنم که شهید راه ولایت باشید، در طلب علم کوشا باشید، تا می توانید به دنبال علم باشید.

مواظب باشید که بدون بصیرت، عملتان راه به جایی نخواهد برد. مواظب عملیات روانی دشمن باشید. شما هیچ حقی بر گردن ملت ندارید، مگر وظیفه ی خدمت به مردم. همیشه از خود سوال کنید که برای کشور و مردم چه کرده اید. میثم جان بابا و یاسرعزیز بابا، یار و یاور هم باشید. هر کجا که باشید می توانید سرباز ولایت باشید. در هر شغلی که باشید و دوست داشته باشید. با ولایت بودن، بادوستی دنیا در یک جا نم یگنجد، پس اگر مال دنیا هم داشتید، نگذارید محبت مال دنیا شما را از ولایت جدا کند تا م یتوانید به مردم خدمت کنید. هرگز در مسائل اجتماعی خود بی تفاوت نباشید. آخرین وصیت بنده به شما این است: احترام مادر خود را داشته باشید که حق بسیار برگردن بنده و شما دارند. ایشان را روی تخم چشم خود جای دهید که هر چه کنید کم است. از مادرم، سکینه )خاله ام(، حاجی و پدرم حلالیت بخواهید و سلام مرا به آ نها برسانید. از تمام برادران و خواهرانم و هر کس که با بنده ارتباط داشته، حلالیت بخواهید. اگر به کسی قرضی داشتم بپردازید و اگر از کسی طلبی داشتم، در طلب یا بخشش آن مختارید. اگر مفقودالاثر شدم، هرگز به خاطر جسم گناهکار، خاطرِ آقا را پریشان نکنید که خاطر حضرت آقا، از همه برایم عزیزتر است. در خاتمه از تمام دوستان حلالیت می طلبم. خداوند بر عمر با عزت امام خامنه ای بیفزاید.



تصاویر شهید



 

​ 


آدرس: تهران، مینی سیتی، بلوار ارتش، اول شهرک نفت، خیابان نخل، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور؛ صندوق پستی: 4697-19395
تمامی حقوق این سایت متعلق است به دانشگاه پیام نور
کل بازدیده ها: 20384
شنبه 6 مرداد 1403