چشم‌پوشی از دستورات نوار دستور
پرش به محتوای اصلی
داشنگاه پیام نور
 

شهید علیرضا قلی پور
کنگره شهدای دانشجوی دانشگاه بوشهر

زندگی نامه شهید 

اولین فرزند خانواده قلی پور پس از سی سال انتظار در روز پنجم اردیبهشت ماه 1364 در شهر قیر و کارزین متولد شد. نامش را علیرضا گذاشتند. دایه ی علیرضا، منیژه نقش مهمی در تربیت روح و جسم او داشت. از کودکی حب اهل بیت باوجود علیرضا عجین شده بود. شهید قلی پور 3 خواهر و 3 برادر دارد. پدر شهید باهمه ی وجودش تلاش می کرد فرزندانش را با رزق و روزی حلال به نتیجه برساند.

شهید قلیپ ور دوران فراغت کودکی و نوجوانی خود را در مسجد محله، مسجد حضرت ابوالفضل)ع( مشغول به فعالیتهای فرهنگی و مذهبی بود که حضور درهیئت های مذهبی در آیینهای ماه محرم و رمضان از جمله فعالیتهای وی بود.

علیرضا دوران ابتدایی را در دبستان شهید قهرمانی گذراند و برای ادامه  ی تحصیل وارد مدرسه راهنمایی دکتر حسابی شد. بعد از اخذ دیپلم در رشته ی علوم انسانی با علاقه ی وافری که به نظام داشت دل در گرو سپاه و خدمت در این نهاد مقدس بست. در سال 1384 وارد نیروی دریای سپاه شد و در جزیره تنب بزرگ و تنب کوچک دوره های آموزشی خود را طی کرد. شهید قلی پور تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی در رشته ی الهیات در دانشگاه پیام نور واحد خنج گذراند. سال دوم دانشگاه بود که در نیروی دریایی سپاه جزیره ابوموسی دوره ی پاسداری را پشت سر گذاشت. علیرضا سال 1386 ازدواج کرد که ثمره ی آن دو فرزند دختر به نا مهای فاطمه و ریحانه می باشد. شهید قلی پور در تاریخ 6 در تاریخ 6 آذرماه 1394 در دفاع از حرم حضرت زینب)س( و در نبرد با نیروهای داعش به شهادت رسید.

 

وصیت نامه شهید

بنده ی گهنکار به عنوان سرباز کوچک و خدمتگزار به نظام مقدس جمهوری اسلامی به همه ی برادران و دوستانم توصیه می نمایم که راه شهدا را سر لوحه ی کار و حرکت خود قرار دهند چرا که راه آنان راه خداست، راه ائمه علیهم السلام است،

راه امام)ره( است. بنده به نهاد مقدس سپاه ایمان قلبی داشته و همیشه به این نهاد مقدس افتخار میکرده ام چرا که پیرو ولایت است و از خط ولایت جدا نمی شود و نخواهد شد. بنده آرزو دارم که شهادت در راه خدا نصیبم شود، گرچه خود را لایق این فیض عظیم نمی بینم ولی امیدم به خداست.

وصیت شهید به همسرش:

سعی کن فاطمه و ریحانه را طوری تربیت کنی که با فهمیدن و درک واقعی معنی حجاب، حجاب را رعایت کنند، همچون خودت که برای بنده و آشنایان آینه حجاب بوده و هستی و به شما افتخار می کنم. حلالم کن. خیلی اذیتت کردم. خیلی ناراحتت کردم. خیلی زحمت کشیدی، نتوانستم جبران کنم. دست و بالم خالی از هرگونه عمل صالح است. برایم دعا کن، طلب مغفرت کن. به دوستان هم سفارش کن، خصوصا به پدر و مادرم، همیشه از طرف من دست آنان را ببوس، همچنان که خودم این کار را می کردم.

وصیت شهید به دختر شش ساله:

فاطمه جان سلام

بابا جان! خیلی دوست دارم، در سهایت را مرتب بخوان و به حرف مادرت گوش کن. نماز و حجاب یادت نره، یادت نره که وقتی چادر به سر می کردی خوشکل و ناز می شدی، همیشه به یادت هستم، تو هم به یاد من باش باباجونی.

وصیت شهید به دختر هشت ماهه خود:

ریحانه خانم سلام، همیشه بهت می گفتم قربونت بشم بابایی. حالا وقتی بزرگ شدی و تونستی بخونی و بنویسی، بدون که تو رو هم خیلی دوس دارم. سفار شهایی که به آبجی بزرگت کردم رو فراموش نکنید


علیرضا قلی پور.jpg

بارگیری (1).jpg


آدرس: تهران، مینی سیتی، بلوار ارتش، اول شهرک نفت، خیابان نخل، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور؛ صندوق پستی: 4697-19395
تمامی حقوق این سایت متعلق است به دانشگاه پیام نور
کل بازدیده ها: 20383
شنبه 6 مرداد 1403