چشم‌پوشی از دستورات نوار دستور
پرش به محتوای اصلی
داشنگاه پیام نور
 

شهید عبدالمهدی کاظمی مغاک
کنگره شهدای دانشجوی دانشگاه بوشهر

​​​

زندگی نامه شهید

پاسدار شهید عبدالمهدی کاظمی مغانک فرزند عباس در غروب چهاردم بهمن ماه سال 363 1شمسی در خانه ای نه چندان رنگی در محله جوی آباد خمینی شهر متولد شد. او اولین فرزند خانواده بود. و پدر و مادر در سختی فراوان او را در آغوش خود بزرگ کردند. کار پدر عجیب بود. مادر او را می نگریست که چگونه در طلوع آفتاب، چشم در چهره زیبای فرزندش می اندازد و او را غرق بوسه و مهربانی می کند و بعد به سر کار می رود، گویی این فرزند تپش قلب پدر شده است، خیلی به اوعلاقمند بود. در برگشت از سر کار نیز، اول سراغ فرزندش می رفت، تا شاید با دیدنش از شادی و نشاط لبریز شود. هنوز به سن تکلیف نرسیده بود که به مسجد عشق می ورزید. گاهی با پدر و گاهی با برادر کوچکترش در نماز جماعت شرکت می کرد؛ اگر یک شب نبود، نبودنش را خوب حس می کردند و سراغش را از پدر می گرفتند. در نوجوانی پیشنهاد داده بودند عضو بسیج شود؛ او که این پیشنهاد را بشارت می دانست پیشنهاد را قبول کرد و در کتابخانه و نوارخانه ی بسیج مشغول به کار شد؛ فرمانده پایگاه که اشتیاق و پشتکار او را دیده بود، مسئولیت تمام امور فرهنگی و ورزشی بسیج را به او سپرد؛ دوران دانشجویی خود را که در رشته ی حقوق دانشگاه پیام نور نجف آباد گذراند، وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد؛ پس از گذراندن دوره های مختلف نظامی مسئولیتهای مختلفی بر گردن گرفت؛ فرماندهی گروهان پیاده گردان 154 چهارده معصوم لشکر ۸ نجف اشرف، فرمانده گروهان گردان امام حسین)ع( سپاه ناحیه خمینی شهر، پزشکیار، مسئول تربیت بدنی، مسئول جنگ نوین در گردانهای سپاه، همگی از فعالیتها و مسئولیتهایی بود که پس از ورودش به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1385 بر عهده داشت. شهید عبدالمهدی کاظمی در سال 1384 ازدواج و در منطقه جوی آباد قدیم خمینی شهر زندگی می کرد که از این شهید دو فرزند دختر با نا مهای فاطمه و ریحانه به یادگار مانده است. وی در رشته ی ورزشی تکواندو فعالیت داشته و از اعضای اعزامی گردان امام حسین)ع( خمینی شهر بود. شهید کاظمی در تاریخ 29 دی ماه سال 1394 در نبرد با تکفیر یها و داعش یها در جبهه های سوریه و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری)س(، در حومه ی حلب  با اصابت موشک کورنت به آرزویش رسید.

 وصیت نامه

"بسم الله الرحمن الرحیم"

و اما سخن و توصی ههای خود به برادران و خواهران :

-1 در سوره اعلی آیه " قد افلح من تزکی خداوند "رستگاری را برای کسانی می داند که نفس خود را پاک کرده باشند و راه حق را به درستی پیموده و خانواده و جامعه را بر محوراخلاق پایه ریزی کنند.

 -2 همواره باید گو شهایتان شنوا و چشمانی بصیر و بینا به امر ولی فقیه داشته باشید که اگر این چنین شد هیچ وقت گمراه نخواهید شد.

-3 همیشه حق و باطل در پیکار و جنگند و در همه حال حق را بگویید و عمل کنید و از باطل روی گردان باشید. این اصل بصیرت است که باید در خود تقویت کنید تا این دو مخلوط نشوند و فتنه به وجود نیاید. در فتنه های آخر زمان و فتنه های سال 87 و 88 با اینکه افراد خوبی نیز بوده اند ولی به دلیل عدم بصیرت گمراه می شوند و خود را از صف مردم و ولی فقیه جدام می کنند و تنها گمراهی و حقارت نصیب آنها می شود.

-4 در آیات قرآن تدبر کنید و به فرامین آن عمل نمایید.

-5 ظلم یکی از گناهان بزرگ در اسلام است و عقلاً و شرعا گناهی بزرگتر از ظلم وجود ندارد که ظلم به بندگان خدای متعال را ظلم به حق الناس نامیده اند و همین جا ذکر میکنم که اگر به کسی ظلم کرد ه ام و خود نیز از آن آگاهی ندارم طلب بخشش می کنم و عاجزانه درخواست دارم که این حقیر را عفو کنید​

-6 در سفارش به احترام به پدر و مادر به آیات قرآن اشاره می کنیم که خداوند فرمود"بالوالدین احسانا فلا تقل لهما اف" حتی به پدر و مادر خود اف نگویید.

-7 سفارش می کنم همه ی شما را به نماز اول وقت و به جماعت چرا که نماز ساد ه ترین و زیباترین رابطه انسان با خداست که در تمام ادیان آسمانی بوده است.



عکس

شهید عبدالمهدی کاظمی1.jpg

شهید عبدالمهدی کاظمی2.jpg
شهید عبدالمهدی کاظمی3.jpg

آدرس: تهران، مینی سیتی، بلوار ارتش، اول شهرک نفت، خیابان نخل، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور؛ صندوق پستی: 4697-19395
تمامی حقوق این سایت متعلق است به دانشگاه پیام نور
کل بازدیده ها: 20364
شنبه 6 مرداد 1403