سوالات متداول دانشجويان در حوزه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت
1. چگونه میتوان به عملکرد کارمندان، اعضای هیأت علمی، مدرسان یا مسئولان دانشگاه پیام نور استان یزد اعتراض کرد؟
پاسخ:
1ـ با ارسال نامه به دانشگاه پیام نور استان یزد به نشانی: یزد، بلوار دانشجو، دانشگاه پیام نور استان یزد، کد پستی 8913984334 ، دفتر مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت.
2ـ با ارسال دورنگار به شماره: 38253221-035، دفتر مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت.
3ـ با مراجعه به پورتال دانشگاه پیام نور به نشانی http://pnu.ac.ir و ثبت اعتراض در قسمت «سامانه رسیدگی به درخواستها».
4ـ در موارد فوری، تماس با دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور استان یزد به شماره 38250721-035 داخلی 204.
2. در صورت عدم نتیجهگیری از اعتراض به عملکرد کارمندان، اعضای هیأت علمی، مدرسان یا مسئولان دانشگاه پیام نور استان یزد به مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان، چه اقدامی میتوان انجام داد؟
پاسخ: در چنین مواردی میتوان به گروه بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه پیام نور به شماره 22455098-021 تماس گرفت.
3. چگونه میتوان به رفتار یک دانشجو اعتراض کرد؟
پاسخ: بر اساس شیوهنامه اجرایی آییننامه انضباطی دانشجویان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، بررسی تخلفهای دانشجویی جزء اختیارات کمیته بدوی انضباطی است و دبیر آن مدیر امور دانشجویی است. از این رو، باید اعتراض خود را به یکی از شیوههای زیر برای مدیر فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی دانشگاه پیام نور استان یزد ارسال کنید:
1ـ ارسال نامه به دانشگاه پیام نور استان یزد به نشانی: یزد، بلوار دانشجو، دانشگاه پیام نور استان یزد، کد پستی 8913984334 ، دفتر مدیر فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی.
2ـ ارسال دورنگار به شماره: 38253221-035، دفتر مدیر فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی.
3ـ در موارد فوری، تماس با دفتر مدیر فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی دانشگاه پیام نور استان یزد به شماره 38250721-035 داخلی 252.
4. کاربرگهای نظارتی مورد نیاز اعضای هیأت علمی برای تأیید مأموریت آموزشی، تبدیل وضعیت و ارتقا کدام است؟
پاسخ: کاربرگهای نظارتی مورد نیاز در موارد فوق عبارتاند از کاربرگهای 1، 3، 5 و 8 که باید برای 10 نیمسال متصل به زمان درخواست موارد فوق، بهصورت فیزیکی تکمیل شوند. کاربرگهای 1 و 3 توسط رئیس مرکز اشتغال عضو و کاربرگهای 5 و 8 توسط مدیر گروه استانی مربوط تهیه و امضا میشود و جهت تأیید مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان و رئیس استان ارسال میشود (لازم به ذکر است برای تکمیل کاربرگهای 5 لازم است چهار عضو علمی گروه استانی در تکمیل کاربرگ 4 که خلاصه آن وارد کاربرگ 5 میشود با مدیر گروه همکاری کنند).
5. کاربرگهای نظارتی مورد نیاز اعضای هیأت علمی برای ترفیع سالیانه کدام است؟
پاسخ: کاربرگهای نظارتی مورد نیاز برای ترفیع سالیانه عبارتاند از کاربرگهای 1 و 8 که باید برای دو نیمسال متصل به زمان درخواست ترفیع، بهصورت الکترونیکی در سامانه دیدگاه تکمیل شوند. لازم است عضو هیأت علمی برای درخواست ترفیع سالیانه با مراجعه به سامانه دیدگاه مراحل زیر را انجام دهد: 1ـ ورود به قسمت «ارسال پیشنویس»، 2ـ ورود به «الگوی نامه» در قسمت «فایلهای متن»،3ـ انتخاب «ترفیع اعضای علمی ـ کاربرگ شماره یک»، 4ـ ثبت مشخصات خود و نیمسال مورد درخواست در کاربرگ مورد نظر، 5ـ ذخیره کردن کاربرگ، 6ـ ارسال نامه برای رئیس مرکز اشتغال با ورود به قسمت «اطلاعات اصلی» و انتخاب رئیس مرکز بهعنوان «گیرنده پیشنویس» و تعیین رئیس استان بهعنوان «امضاکننده نهایی» و ثبت نامه. 7ـ مراحل فوق برای یک نیمسال دیگر نیز تکرار شود. 8ـ مراحل فوق برای ارسال «کاربرگ شماره هشت» برای مدیر گروه استانی بهجای رئیس مرکز برای دو نیمسال مزبور تکرار شود.